2de Eenwielerfestival: zaterdag 02/11/2019

Het festival is bedoeld voor alle eenwieleraars in Nederland en België. Dit is de tweede editie.

Het wordt gehouden in sportcentrum De Niervaert in Klundert (Noord-Brabant).
Het wordt een dag vol workshops, demo’s, spelen, fun, wedstrijdjes en leren van elkaar.

Update 22-10-19

Nog minder dan twee weken, dan barst het grote Eenwielerfestival weer los! Een dag lang eenwieleren in een grote en verwarmde sporthal (De Niervaert in Klundert).
Er zijn bijna twintig workshops voor beginners en gevorderden, spelletjes, wedstrijdjes en nog veel meer. Het programma publiceren we binnenkort.

Aanmelden kan via dit formulier.

Welke eenwieler(s)?
Naar het festival neem je natuurlijk je eigen eenwieler(s) mee. Voor alle workshops behalve Giraffe rijden is een gewone 20 inch of 24 inch eenwieler prima geschikt. Grotere eenwielers hebben eigenlijk meer ruimte nodig.
Als je een giraffe (hoge eenwieler met ketting) hebt, en je wilt die meenemen voor de workshop Giraffe rijden: graag. Maar we hebben ook leen-giraffes.
Als je een 24 inch race-eenwieler hebt, heeft die de voorkeur voor de workshops Race/Sprint en Slalom.
Als je een trials eenwieler hebt, is die het meest geschikt voor de urban onderdelen: springen, trials en flatland.
Bij de workshop Eenwieleren voor absolute beginners (gratis, ook voor bezoekers/begeleiders) hebben we eenwielers in de wielmaten 16/20/24 inch ter beschikking.

Eenwieler-diploma’s
Je kunt tijdens het festival “examen doen” voor officiële eenwielerdiploma’s, erkend door de International Unicycling Federation. Er bestaan tien niveaus.
De eisen voor de diverse niveaus vind je hier. Zo kan je kijken welk niveau je zou kunnen halen, of waar je misschien nog op moet oefenen.

Bescherming
Zoals je weet zijn er altijd risico’s verbonden aan het eenwieleren.
We adviseren om goede bescherming te gebruiken, zoals:
* handschoenen;
* kniebeschermers;
* dichte schoenen met ingestopte veters.
Bij sommige workshops adviseren we nog wat extra bescherming:
* bij flatland, trials en hoog- en verspringen: helm;
* bij flatland en trials bovendien: scheenbeschermers;
* bij rijden op hoge eenwielers: helm en polsbeschermers.
Let op: bij hockey zijn polsbeschermers juist onhandig, omdat je de stick dan lastig kunt vasthouden.

Pedalen
Om de vloer van de gymzaal niet te beschadigen, vragen we jullie om niet met metalen pedalen te rijden (het gaat om het deel van het pedaal dat de grond kan raken).
Schroef dus even plastic of rubber pedalen op je eenwieler voor je komt.
Heb je die niet? Circus-expert.nl heeft ze te koop voor lage prijzen, in allerlei vrolijke kleuren. En het monteren doet hij ter plekke voor je!

Schoenen
We zijn te gast in een sporthal. Draag daarom bij voorkeur zaalschoenen of sportschoenen, en zorg er in elk geval voor dat er geen zand of vuil aan zit!

Herinnering
Ter gelegenheid van het festival kun je alle eenwielers van circus-expert.nl bestellen met 10% korting op de normale verkoopprijs. Hij wordt dan in elkaar gezet afgeleverd op het festival.
Neem voor deze aanbieding contact op met info@circus-expert.nl.

Deadlines
Wij bestellen de Eenwielerfestival-t-shirts voor de losse verkoop op 23 oktober bij onze drukker. Hoe meer inschrijvingen we op dat moment hebben, hoe meer shirts we kunnen bestellen. Op is op!
Als je mee wilt eten met de Italiaanse buffetmaaltijd aan het eind van de dag, hebben we je aanmelding en betaling uiterlijk 28 oktober nodig. Per persoon kost dit € 10,50 (vegetarisch of met vlees) inclusief drankje.
De aanmelding via dit formulier blijft tot het laatst toe open. Als je betaling uiterlijk 1 november bij ons op de rekening staat, kost deelname € 10. Bij latere betaling of contante betaling aan de zaal, kost deelname € 15.