Awards

Medailles
Per wedstrijd worden voor elke leeftijdsgroep 3 medailles uitgereikt, nl voor de plaatsen 1, 2 en 3. Nederlandse en niet-Nederlandse deelnemers komen in aanmerking voor de medailles

Nederlandse Kampioenen
Hiervoor komen enkele de Nederlandse deelnemers in aanmerking (volgens onze definitie zie blokje “Deelname”). Er worden 3 Nederlandse kampioenen gekroond:
(*) junioren (0 tot 10-jarigen, gemengd m/v)
(*) vrouwen (11 jaar en ouder)
(*) mannen (11 jaar en ouder)
Voor de puntentelling voor de titel Nederlands Kampioen wordt voor elk van de drie groepen per wedstrijd een ranglijst gemaakt. Voor elke 1e plaats in die lijst krijg je 8 punten, 2e plaats 5 punten, 3e plaats 3 punten, 4e plaats 2 punten, 5e plaats 1 punt. Lagere plaatsen, niet meedoen aan die wedstrijd, en DQ leveren allemaal nul punten op. Degene met de meeste punten voor alle wedstrijden opgeteld is de Nederlands Kampioen (binnen die groep).
(*) Bij gelijke puntenaantallen wint degene met het hoogste aantal eerste plaatsen
(*) Bij gelijk aantal eerste plaatsen wint degene met het beste resultaat op de 100 meter
(*) Bij gelijk resultaat op de 100 meter wint de jongste
Elke Nederlands Kampioen krijgt een unieke trofee, ontworpen en gemaakt door een Nederlandse keramiste.

Progressieprijs
De progressieprijs wordt uitgereikt aan de deelnemer die zich ten opzichte van het NKE van het voorgaande jaar het meest verbeterd heeft.
We tellen hoeveel plaatsen je, bij elk van de wedstrijden die je zowel vorig jaar als dit jaar uitgereden hebt, in de overall ranking (rangschikking over alle leeftijdsgroepen heen) naar boven bent opgeschoven. Wie over alle wedstrijden samen het meeste plaatsen gestegen is in de overall ranking wint de progressieprijs.
Met deze prijs willen we onze deelnemers stimuleren om aan verschillende disciplines deel te nemen en hun eenwielerskills te verbetern.

Certificaat
Elke deelnemer krijgt achteraf, per email, een certificaat met zijn behaalde resultaten. De drie Nederlandse Kampioenen en de winnaar van de Progressieprijs krijgen bovendien een apart certificaat waarin deze titel/prijs vermeld wordt.