NK Eenwieleren 2021

Het Nederlands Kampioenschap Eenwieleren 2021 zal plaatsvinden op zaterdag 28 augustus, op het bekende Cor Vlemmix Circuit in Breda.

Gegeven de ontwikkelingen rondom Corona hebben we er vertrouwen in dat het NKE daadwerkelijk kan doorgaan aan het eind van de zomervakantie.

Dat betekent net als tijdens alle vorige NKE’s spannende wedstrijden, op korte en lange afstanden. Natuurlijk de slalom-, en langzaamrace. En voor de liefhebbers de eenbeen wedstrijd. Voor alle leeftijden en niveaus. Er zullen workshops zijn. En natuurlijk veel plezier en gezelligheid.

De inschrijving voor het NKE 2021 gaat binnenkort open.

Om iedereen de kans te geven zich optimaal voor te bereiden proberen we op 3 juli een oefenmiddag te organiseren. De oefenmiddag vindt ook plaats op het Cor Vlemmix Circuit in Breda. We starten rond 13:00 uur. Je kunt je voor de oefenmiddag inschrijven via het NKE-inschrijfformulier. Dat kan binnenkort.

Informatie met betrekking tot Corona

Op dit moment kunnen we nog niet goed voorzien hoe de situatie ontremd corona in augustus gaat zijn. We hopen dat we tegen die tijd weer bijeen kunnen komen zonder of met nog maar enkele beperkende maatregelen. We zullen er alles aan doen om een NKE te kunnen organiseren dat aan de mogelijke voorwaarden voldoet. Toch behouden we ons voor het NKE af te gelasten als we vinden dat de beperkingen te streng zijn om een leuk en waardig evenement te kunnen aanbieden. Is dit het geval, dan storten we het inschrijfgeld natuurlijk terug. Het is belangrijk dat, als jijzelf of iemand uit je gezin klachten vertoont, je niet kunt deelnemen aan het NKE. Ook in dit geval zullen we het inschrijfgeld terugbetalen.

“Nederlands Kampioenschap Eenwieleren” (Dutch Unicycling Nationals) is an open championship. This implies that non-Dutch unicyclists may participate. They compete for the medals with the Dutch participants, but they don’t qualify for the title of “Nederlands Kampioen” (Dutch Champion).
Our definition: Dutch is anyone who has a Dutch passport or identity card, and/or lives in the Netherlands. If you register as a Dutch competitor but the organisation doubts whether you really are, we can ask for evidence. We apply a maximum of 25% non-Dutch participants. That is, at least three Dutch participants must have registered before we assign a start number to a non-Dutch participant, at least six Dutch participants must have registered before we assign a start number to another non-Dutch participant, and so on. There is essentially no limit on registration of non-Dutch participants, but they are waitlisted in order of registration, as long as there are not ‘enough’ Dutch registrants.

“Nederlands Kampioenschap Eenwieleren“ (Niederländische Meisterschaft im Einrad fahren) ist eine offene Meisterschaft. Das bedeutet, dass auch Nicht-Niederländer mitmachen können. Diese fahren mit den niederländischen Teilnehmern um die Medaillen, kommen aber nicht für den Titel „Nederlands Kampioen“ (Niederländischer Meister) in Frage.
Unsere Definition: Niederländer ist man, wenn man die niederländische Staatsbürgerschaft hat (angegeben auf dem Pass oder Personalausweis), und/oder in den Niederlanden wohnt. Sollte die Organisation zweifeln, ob jemand, der als Niederländer angemeldet ist, auch wirklich Niederländer nach unserer Definition ist, kann nach einem Beweis gefragt werden. Die maximale Anzahl an nicht niederländischen Teilnehmern ist auf 25% aller Teilnehmer begrenzt. Das heißt, mindestens drei Niederländer müssen angemeldet sein, bevor wir eine Startnummer an einen Nicht-Niederländer vergeben, mindestens sechs Niederländer müssen angemeldet sein, bevor wir eine Startnummer an einen zweiten Nicht-Niederländer vergeben, usw. An sich können Nicht-Niederländer sich also unbeschränkt anmelden, aber so lange nicht „genug“ Niederländer angemeldet sind, kommt man auf eine Warteliste, in der Reihenfolge der Anmeldung.