NKEenwieleren

Met pijn in ons hart hebben we vandaag (20-03-2020) de moeilijke beslissing genomen om het Nederlands Kampioenschap Eenwieleren op 9 mei 2020 niet door te laten gaan.

We vinden het ontzettend jammer, maar we denken toch dat dit de meest verstandige keuze is, gezien de coronacrisis. Het lijkt ons niet verantwoord om onder deze omstandigheden een evenement met zoveel deelnemers te organiseren, juist in het epicentrum van de uitbraak. We hopen op jullie begrip voor deze moeilijke keuze.

We zullen het inschrijfgeld volledig terugbetalen aan alle ingeschreven deelnemers, op de bankrekening waarvandaan betaald is.

We kijken op het ogenblik naar mogelijkheden om het NKE in de zomer of herfst alsnog te houden, als tegen die tijd de situatie duidelijk verbeterd is. We hopen dat we dan weer allemaal veilig samen kunnen komen om van de eenwielersport en van elkaar te kunnen genieten.
Als daar meer over bekend is, lees je het natuurlijk in Eenwielernieuws, en op de website

Op 9 mei 2020 vind het volgende NKE plaats. Dit jaar georganiseerd door een nieuw team vanuit de stichting eenwieleren nederland (SEN). Ook dit jaar wordt het NKE georganiseerd op het Cor Vlemmix Circuit in Breda.

Om aan het NKE mee te doen hoef je echt niet supergoed te zijn. Iedereen die kan eenwieleren is welkom als deelnemer, het is een erg leuke dag om mee te maken.
Omdat het een “open” kampioenschap betreft zijn ook deelnemers uit het buitenland welkom. Zij kunnen alleen geen Nederlands Kampioen worden.

Voor toeschouwers en supporters/begeleiders is de toegang gratis.

Klik hier om je aan te melden voor het NKE 2020.
Let op! Inschrijving op de dag zelf is helaas niet mogelijk

Voor meer informatie over de voorgaande jaren bestaat de archiefsite. Klik hier voor informatie over alle voorgaande edities.

“Nederlands Kampioenschap Eenwieleren” (Dutch Unicycling Nationals) is an open championship. This implies that non-Dutch unicyclists may participate. They compete for the medals with the Dutch participants, but they don’t qualify for the title of “Nederlands Kampioen” (Dutch Champion).
Our definition: Dutch is anyone who has a Dutch passport or identity card, and/or lives in the Netherlands. If you register as a Dutch competitor but the organisation doubts whether you really are, we can ask for evidence. We apply a maximum of 25% non-Dutch participants. That is, at least three Dutch participants must have registered before we assign a start number to a non-Dutch participant, at least six Dutch participants must have registered before we assign a start number to another non-Dutch participant, and so on. There is essentially no limit on registration of non-Dutch participants, but they are waitlisted in order of registration, as long as there are not ‘enough’ Dutch registrants.

“Nederlands Kampioenschap Eenwieleren“ (Niederländische Meisterschaft im Einrad fahren) ist eine offene Meisterschaft. Das bedeutet, dass auch Nicht-Niederländer mitmachen können. Diese fahren mit den niederländischen Teilnehmern um die Medaillen, kommen aber nicht für den Titel „Nederlands Kampioen“ (Niederländischer Meister) in Frage.
Unsere Definition: Niederländer ist man, wenn man die niederländische Staatsbürgerschaft hat (angegeben auf dem Pass oder Personalausweis), und/oder in den Niederlanden wohnt. Sollte die Organisation zweifeln, ob jemand, der als Niederländer angemeldet ist, auch wirklich Niederländer nach unserer Definition ist, kann nach einem Beweis gefragt werden. Die maximale Anzahl an nicht niederländischen Teilnehmern ist auf 25% aller Teilnehmer begrenzt. Das heißt, mindestens drei Niederländer müssen angemeldet sein, bevor wir eine Startnummer an einen Nicht-Niederländer vergeben, mindestens sechs Niederländer müssen angemeldet sein, bevor wir eine Startnummer an einen zweiten Nicht-Niederländer vergeben, usw. An sich können Nicht-Niederländer sich also unbeschränkt anmelden, aber so lange nicht „genug“ Niederländer angemeldet sind, kommt man auf eine Warteliste, in der Reihenfolge der Anmeldung.