Meer dan 60 deelnemers op Eenwielerfestival

Op zaterdag 3 november werd het eerste Eenwielerfestival gehouden in Klundert (NB), georganiseerd door de Stichting Eenwieleren Nederland. Het was een heel gezellig evenement om mee te maken en het bood een prachtig gezicht: meer dan 60 deelnemers uit Nederland en België samen aan het eenwieleren! Bovendien kwamen een paar belangstellenden uit de omgeving van Klundert speciaal langs om te proberen hun eerste meters op een eenwieler te rijden.

Het Eenwielerfestival kende een groot aanbod aan workshops om nieuwe technieken te leren of om gewoon lekker bezig te zijn op de eenwieler. Elke workshop werd druk bezocht, die rond Eenwielerdiploma’s op basis van de IUF-levels bezweek zelfs bijna onder de belangstelling. Ook de eenwielerwinkel van Circus-Expert en randactiviteiten zoals de eenwielerbioscoop trokken aardig wat klandizie. In de laatste workshop probeerden we een record te vestigen voor ‘meeste deelnemers aan een ‘molentje”. We kwamen tot 33 eenwieleraars die bijna alle beschikbare ruimte in beslag namen. Of het een Nederlands-, Europees- of wereldrecord is durven we niet te zeggen, maar we hebben nu een mooi uitgangspunt voor een volgende editie

De dag werd afgesloten met een gezellige gezamenlijke maaltijd. Niet alleen die, maar het hele Eenwielerfestival smaakte naar meer: we denken al aan een versie in 2019! Schrijf je hiernaast in voor de nieuwsbrief om alle informatie als eerste te ontvangen.

In de plaatselijke of regionale media was er veel aandacht voor het Eenwielerfestival. Hier een selectie: