« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Nederlands Kampioenschap Eenwieleren

28 april 2018

Het NK Eenwieleren wordt dit jaar gehouden op zaterdag 28 april , op het Cor Vlemmix Circuit in Breda.

Het NKE wordt al sinds 2010 elk jaar gehouden, en is een van de belangrijkste evenementen op de Nederlandse eenwieler-kalender.
Om aan het NKE mee te doen hoef je echt niet supergoed te zijn. Iedereen die kan eenwieleren is welkom als deelnemer, het is een erg leuke dag om mee te maken.

Het programma van het NK Eenwieleren bestaat (voorlopig!) uit de volgende onderdelen:

• 100 meter*
  • 800 meter*
  • 50 meter met één been*
  • 5 kilometer*
  • IUF slalom-parcours*
  • 10 meter langzaam
  • 10 kilometer “unlimited”

* Deze vijf wedstrijden worden gereden op “standaard eenwielers”. Rijders van 11 jaar en ouder rijden in de 24 inch-klasse. Rijders van 0 t/m 10 jaar rijden verplicht in de 20 inch-klasse. Alleen in wedstrijden waar 0-10 wordt samengevoegd met 11-13, rijdt iedereen in de 24 inch-klasse.

Het NKE is een “open” kampioenschap. Dat betekent dat er ook niet-Nederlanders mogen meedoen. Zij kunnen wel medailles winnen, maar geen Nederlands Kampioen worden.

Uitgebreide informatie vind je op de website nkeenwieleren.nl. Daar kun je je binnenkort ook inschrijven.

Datum:
28 april 2018