Recordregen op NK Eenwieleren

Het Nederlands Kampioenschap Eenwieleren 2018, afgelopen zaterdag 28 april, is heel succesvol verlopen. Er waren bijna 90 deelnemers.
De voorlopige uitslagen staan inmiddels online op www.nkeenwieleren.nl.
Veel deelnemers verbeterden hun eigen beste tijden. Bovendien werden er maar liefst zeven Nederlandse records gebroken! (100 m standaard bij de mannen, 800 meter standaard bij zowel de mannen als de vrouwen, 50 meter eenbeen standaard bij zowel de mannen als de vrouwen, 5 km standaard bij de mannen en 10 meter langzaam bij de vrouwen)Er werd weer snoeihard gereden om een of meer medailles of zelfs een titel te verdienen. De nieuwe overall Nederlands Kampioenen zijn:

• Rutger Groenendijk bij de junioren (0-10 jaar),
  • Okke Mouwen bij de mannen 11+, en
  • Lisanne Boer bij de vrouwen 11+.

Okke en Lisanne hebben hun titel al voor de derde keer op rij!
De Progressieprijs (voor wie zich ten opzichte van het voorgaande jaar het meest verbeterd heeft) ging naar Lindsey Siebelink.

Op de officiële recordlijst die door de Stichting Eenwieleren Nederland wordt bijgehouden, staan nu nog de oude records. Als de NKE-resultaten definitief zijn, wordt de recordlijst natuurlijk bijgewerkt. (Op de lijst staan ook Belgische records, maar die zijn bij het NKE allemaal onveranderd gebleven.).