Ontwerp de Gele Trui

Op het NK Eenwieleren 2018 loopt iedereen in een gele trui! Dit jaar hebben we voor de officiele T-shirts van het NKE gekozen voor een stevig geel shirt.  Net als vorige jaren is er weer een ontwerpwedstrijd voor de nieuwe NKE shirts.
Als jouw inzending wint, loopt straks iedereen met jouw ontwerp rond. How cool is that!

De NKE-organisatie denkt met je mee

Laat je niet tegenhouden door ideeën als ‘Da’s veel te moeilijk’, ‘Ik kan niet tekenen’, ‘Als ik iets fouts inlever, dan loopt iedereen met een heel lelijk T-shirt’. Mocht je tegen technische beperkingen aanlopen dan helpen we je graag. Het gaat om het beste idee dat er het leukst uitziet. Een beetje een uitgewerkte schets is vaak al voldoende. Samen met de drukker zorgen we ervoor dat je ontwerp er gelikt uit gaat zien.

Wie mag deelnemen, wanneer en hoe vaak?

Iedereen mag meedoen aan de ontwerpwedstrijd, dus niet alleen deelnemers aan het NKE, maar ook hun ouders, vrienden of andere geïnteresseerden. Meerdere inzendingen per persoon zijn toegestaan. Inzendingen kunnen tot uiterlijk 7 januari 2018 (23:59 u) worden gestuurd naar info@nkeenwieleren.nl

Kleur T-shirt en bedrukking

De kleur van de stof (heren, dames en kinderen) is in 2018 geel.
Het ontwerp wordt in één kleur gezeefdrukt met een dekkende (niet doorzichtige) inkt.
Je mag zelf bedenken welke kleur dat wordt, maar elk ontwerp mag maar in één kleur worden ingestuurd. De gekozen kleur wordt door onze drukker zo goed mogelijk benaderd. Je kan ook kiezen voor metallic of fluorescerende kleuren die in het PMS-spectrum zitten.
Het beste is om de inktkleur aan te geven als PMS-code, dan weet de drukker precies wat je bedoelt. (Klik hier voor een overzicht van PMS-kleuren.)Je kan het ook inzenden in de gewenste kleur, of (als je in zwart-wit inzendt) als een extra grafisch bestandje met de gewenste kleur, of desnoods als een kleurnaam of omschrijving (maar dat kan anders uitpakken dan je wilt!).
Halftinten zijn ook mogelijk, zowel egale als verlopende halftinten. Die worden door de drukker gerasterd. Tip: halftinten kunnen goed werken in een plaatje, maar meestal niet in tekst, die wordt dan te “rafelig”.

Alle details over de wedstrijd vind je op de website nkeenwieleren.nl.