NK Eenwieleren 2021

Het Nederlands Kampioenschap Eenwieleren 2021 zal plaatsvinden op zaterdag 28 augustus, op het bekende Cor Vlemmix Circuit in Breda.

Dat betekent net als tijdens alle vorige NKE’s spannende wedstrijden, op korte en lange afstanden. Natuurlijk de slalom-, en langzaamrace. En voor de liefhebbers de eenbeen wedstrijd. Voor alle leeftijden en niveaus. En natuurlijk veel plezier en gezelligheid.

Er hebben zich 66 deelnemers ingeschreven voor het NKE 2021. Inschrijven voor het NKE kan niet meer. Het was een schitterend NKE, met veel mooie wedstrijden en nieuwe records. En bovenal ook veel enthousiasme voor het eenwieleren.

Dat is ook te zien op de vele foto’s van de dag. We hebben er een fotoalbum van gemaakt. Heb je zelf foto’s gemaakt die je aan het album wilt toevoegen, dan kan dat ook.

Dit jaar wordt het NKE gesponsord door:

“Wij verkopen niet alleen eenwielers en accessoires. We rijden zelf op een eenwieler en zijn stevig verweven met de eenwielerscene. Zo ontwikkelen we bijvoorbeeld ons huismerk AJATA samen met excellente eenwieleraars en eenwielerclubs. De eenwielers van AJATA zijn optimaal afgestemd op het rijden in clubs en wedstrijden. Ook voor je gebruikte eenwieler hebben we zeker geschikte reserveonderdelen om hem weer goed te laten werken.”

“Het streven was en is nog steeds om het beste aanbod te bieden. Er wordt altijd gezocht naar producten die meerwaarde bieden voor het assortiment. Tegenwoordig bestaat het assortiment uit duizenden artikelen die bijna altijd uit voorraad geleverd kunnen worden.
Eenwielers hebben we in diverse maten en stijlen. Als je zoekt naar een degelijke eenwieler om te starten dan neem een kijkje bij de Standaard eenwielers. Mocht je in het bos willen gaan fietsen dan hebben we diverse Muni eenwielers. Muni staat voor mountain unicycling, dus mountainbiken met een eenwieler. Natuurlijk hebben we ook Onderdelen en Accessoires.”

Informatie met betrekking tot Corona
Op dit moment kunnen we nog niet goed voorzien hoe de situatie omtrent corona in augustus gaat zijn. We hopen dat we tegen die tijd weer bijeen kunnen komen zonder of met nog maar enkele beperkende maatregelen. We zullen er alles aan doen om een NKE te kunnen organiseren dat aan de mogelijke voorwaarden voldoet. Toch behouden we ons voor het NKE af te gelasten als we vinden dat de beperkingen te streng zijn om een leuk en waardig evenement te kunnen aanbieden. Is dit het geval, dan storten we het inschrijfgeld natuurlijk terug. Het is belangrijk dat, als jijzelf of iemand uit je gezin klachten vertoont, je niet kunt deelnemen aan het NKE.

Possibilities for non-Dutch participants
The ‘Nederlands Kampioenschap Eenwieleren’ (Dutch Unicycling Nationals) is an open championship. This implies that non-Dutch unicyclists may participate. They compete for the medals with the Dutch participants, but they don’t qualify for the title of ‘Nederlands Kampioen’ (Dutch Champion).
Our definition: Dutch is anyone who has a Dutch passport or identity card, and/or lives in the Netherlands. If you register as a Dutch competitor but the organisation doubts whether you really are, we can ask for evidence. We apply a maximum of 25% non-Dutch participants. That is, at least three Dutch participants must have registered before we assign a start number to a non-Dutch participant, at least six Dutch participants must have registered before we assign a start number to another non-Dutch participant, and so on. There is essentially no limit on registration of non-Dutch participants, but they are wait-listed in order of registration, as long as there are not ‘enough’ Dutch registrants.

Möglichkeiten für nicht-Niederländische Teilnehmer
Das ‘Nederlands Kampioenschap Eenwieleren’ (Niederländische Meisterschaft im Einrad fahren) ist eine offene Meisterschaft. Das bedeutet, dass auch Nicht-Niederländer mitmachen können. Diese fahren mit den niederländischen Teilnehmern um die Medaillen, kommen aber nicht für den Titel ‘Nederlands Kampioen’ (Niederländischer Meister) in Frage.
Unsere Definition: Niederländer ist man, wenn man die niederländische Staatsbürgerschaft hat (angegeben auf dem Pass oder Personalausweis), und/oder in den Niederlanden wohnt. Sollte die Organisation zweifeln, ob jemand, der als Niederländer angemeldet ist, auch wirklich Niederländer nach unserer Definition ist, kann nach einem Beweis gefragt werden. Die maximale Anzahl an nicht niederländischen Teilnehmern ist auf 25% aller Teilnehmer begrenzt. Das heißt, mindestens drei Niederländer müssen angemeldet sein, bevor wir eine Startnummer an einen Nicht-Niederländer vergeben, mindestens sechs Niederländer müssen angemeldet sein, bevor wir eine Startnummer an einen zweiten Nicht-Niederländer vergeben, usw. An sich können Nicht-Niederländer sich also unbeschränkt anmelden, aber so lange nicht „genug“ Niederländer angemeldet sind, kommt man auf eine Warteliste, in der Reihenfolge der Anmeldung.