Awards NKE 2022

Medailles
Per wedstrijd worden voor elke leeftijdsgroep 3 medailles uitgereikt, namelijk voor de plaatsen 1, 2 en 3. Nederlandse en niet-Nederlandse deelnemers komen in aanmerking voor de medailles.

Nederlandse Kampioenen
Hiervoor komen uitsluitend de Nederlandse deelnemers in aanmerking (volgens onze definitie zie blokje “Deelname”). Er worden 3 Nederlandse kampioenen gekroond:

• Junioren (0 tot 10-jarigen, gemengd m/v)
  • Vrouwen (11 jaar en ouder)
  • Mannen (11 jaar en ouder)

Voor de puntentelling voor de titel Nederlands Kampioen wordt voor elk van de drie groepen per wedstrijd een ranglijst gemaakt. Het verspringen telt niet mee in deze puntentelling. Voor elke 1ste plaats in die lijst krijg je 8 punten, 2de plaats 5 punten, 3de plaats 3 punten, 4de plaats 2 punten, 5de plaats 1 punt. Lagere plaatsen, niet meedoen aan die wedstrijd, of een DQ leveren allemaal nul punten op. Degene met de meeste punten voor alle wedstrijden opgeteld is de Nederlands Kampioen (binnen die groep).
(*) Bij gelijke puntenaantallen wint degene met het hoogste aantal eerste plaatsen.
(*) Bij gelijk aantal eerste plaatsen wint degene met het beste resultaat op de 100 meter.
(*) Bij gelijk resultaat op de 100 meter wint de jongste.
Elke Nederlands Kampioen krijgt een unieke trofee, ontworpen en gemaakt door een Nederlandse keramiste.

Progressieprijs
Mogelijk wordt ook weer de progressieprijs uitgereikt aan de deelnemer die zich ten opzichte van het vorige NKE het meest verbeterd heeft.
We tellen hoeveel plaatsen je, bij elk van de wedstrijden die je zowel de vorige keer als dit jaar uitgereden hebt, in de overall ranking (rangschikking over alle leeftijdsgroepen heen) naar boven bent opgeschoven. Wie over alle wedstrijden samen het meeste plaatsen gestegen is in de overall ranking wint de progressieprijs.
Met deze prijs willen we onze deelnemers stimuleren om aan verschillende disciplines deel te nemen en hun eenwielerskills te verbeteren.
De organisatie maakt later bekend (vanzelfsprekend ruim voor het NKE) of de Progressieprijs dit jaar wordt uitgereikt.

Certificaat
Elke deelnemer krijgt achteraf, per email, een certificaat met zijn behaalde resultaten. De drie Nederlandse Kampioenen en de winnaar van de Progressieprijs krijgen bovendien een apart certificaat waarin deze titel/prijs vermeld wordt.