Welkom

Eenwieleren is een fantastische sport! Wie het eenmaal kan, zal het nooit meer verleren. Het aantal disciplines binnen het eenwieleren is enorm uitgebreid, voor iedereen is er wel een tak van sport die hem aanspreekt. Van gezellig met een groep tochten maken tot het deelnemen aan behendigheidswedstrijden; van het leren van circus-achtige trucs tot het beklimmen en afdalen van heuvels en bergen.

Eenwieleren is voor de meeste eenwieleraars een individuele sport. In Nederland worden er maar weinig evenementen georganiseerd waar eenwieleraars elkaar kunnen ontmoeten en van elkaar kunnen leren. In sommige landen om ons heen dat wel anders: bijvoorbeeld in Duitsland en Belgie zijn er regelmatig bijeenkomsten en wedstrijden en zijn er ook heel wat clubs en verenigingen waar je kunt leren eenwieleren en mensen samen aan de slag gaan.

De Stichting Eenwieleren Nederland is in 2016 opgericht om het eenwieleren in Nederland te bevorderen. Jaarlijks organiseren we het Nederlands Kampioenschap Eenwieleren (dit jaar op 13 mei op het Cor Vlemmix Circuit in Breda). Maar dat is pas het begin: we hopen regelmatig activiteiten te ontplooien om méér mensen te laten kennismaken met eenwieleren en om het eenwieleren steeds leuker te maken.

Wil je op de hoogte worden gehouden van alles wat er op het gebied van eenwieleren in Nederland gebeurt, abonneer je dan op onze nieuwsbrief. Stuur daarvoor een mailtje naar info@nkeenwieleren.nl.