• Dit evenement is voorbij.

Trainingsdag NKE

7 april 2018: 13:00 - 17:00

Op het NK Eenwieleren op 28 april aanstaande is het IUF-slalomparcours technisch gezien het moeilijkste onderdeel. Om je er goed op voor te bereiden kun je op zaterdag 7 april van 13 tot 17 uur komen oefenen in Almere. We zetten daar – samen met Eenwielvereniging De Kameleon Expres – het parcours op, met de goede maten en met dezelfde kegels die ook op het NK worden gebruikt. Alles dus helemaal als in het ‘eggie’.

Behalve het slalomparcours kun je deze middag ook oefenen op de langzaam-banen (zowel de 15 cm als de 30 cm). Op deze trainingsdag gelden dezelfde eisen wat betreft de bescherming als op het NKE, dus kniebescherming, hand/pols bescherming en dicht schoenen zijn verplicht, elleboogbescherming en een helm zijn aanbevolen. We verzorgen geen officiële tijdmeting, ook wordt er geen klassement bijgehouden, het gaat er alleen om dat je goed kunt oefenen. Bovendien ontmoet je andere eenwieleraars die aan het NKE zullen meedoen, dus het wordt vast gezellig!

Het parcours wordt opgezet op het Baltimoreplein in Almere Buiten, dat is naast het NS station Almere Buiten, dus met openbaar vervoer is het goed te bereiken. Mocht je met de auto komen: in Almere Buiten betaal je € 2,- voor een hele dag. Er zijn twee gratis parkeerterreinen op ongeveer 500 meter van het pleintje waar we oefenen. Zie de terreinen P1 en P2 op het kaartje hieronder.

Deelname is gratis en voor eigen risico.

Heb je zin om mee te doen? Klik hier om je aan te melden.

Datum:
7 april 2018