Eenwielerrecords Nederland en België

De Stichting Eenwieleren Nederland houdt de officiële lijst bij van de Nederlandse en de Belgische eenwielerrecords (klik hier om hem te bekijken). De records houden we bij in de volgende categorieën:

• Baan
  • Weg
  • Springen
  • Langzaam

Er zijn in totaal 22 disciplines in deze vier categorieën. In de lijst met records zie je per discipline de recordhouders per land (Nederland en België) en per sekse (m / v). Niet in alle disciplines konden we recordhouders achterhalen, mocht je er informatie over hebben of verbeteringen weten op de bestaande lijst, mail dat dan met zoveel mogelijk gegevens door aan info@stichtingeenwieleren.nl.

Naast Nederlandse en Belgische records zijn er uiteraard ook wereldrecords. De IUF (International Unicycling Federation) houdt daarvan een lijst bij (klik hier om die te bekijken). Je ziet dan bijvoorbeeld dat Gert-Jan De Vleeschouwer niet alleen de houder is van het Belgisch record op de IUF slalom (standaard) met 17,60 seconde, maar tevens houder van het wereldrecord!
De lijst die je vindt op stichtingeenwieleren.nl/eenwielerrecords is bijgewerkt tot 26 april 2018. Hopelijk kunnen we op het NKE op 28 april weer scherpere records opnemen!